MEER AANDACHT MEER OMZET

HOE KRIJG IK ENTHOUSIASTE KLANTEN?

Paas-uitgave

Meer aandacht meer omzet
Designed by Vexels

In dit blog leg ik uit en doe ik je ideeën aan de hand. Ik zet daarbij telkens een product uit de webshop in de schijnwerpers. Deze paas-uitgave gaat over het belang van tijd en aandacht voor jouw omzet.

Alles wat je aandacht geeft groeit, zo ook jouw relatie met klanten. En uit onderzoek blijkt: Meer aandacht meer omzet. Maar waar wat voor aandacht, waar moet je op letten en hoe doe je dat nu concreet?

Idee:
Ontvang je gasten in deze paasperiode met een glaasje jus d’orange als alternatief voor een kopje koffie of thee! Met deze prachtige karafset van Eva Solo maak je zeker indruk. Voor degenen die niet van jus d’orange houden heb je uiteraard een kan water van Bitz met verse frambozen of schijfjes limoen klaar staan.

Een tevreden klant is tegenwoordig niet genoeg meer.

Aanbevelingen komen meestal van enthousiaste klanten en de kans dat een enthousiaste klant terugkomt is drie tot vijf maal groter dan een ‘gewoon’ tevreden klant. Onderzoek toont dan ook aan dat organisaties met veel enthousiaste klanten het financieel stukken beter doen dan organisaties waar een voldoende goed genoeg is.

Het geheim van een goede klantrelatie is tijd en aandacht.

Herbert A. Simon, een Amerikaanse politicoloog, econoom en Nobelprijs winnaar voorspelde in de zeventiger jaren al dat de rijkdom aan informatie zou leiden tot ‘aandacht armoede’. En wat is het dan fijn dat er iemand is die jouw klantvraag of probleem begrijpt en er tijd en aandacht aan geeft, op het moment dat je dat nodig hebt? Tijd en aandacht maken jouw klantrelatie steviger, betekenisvoller en leuker.

Meer aandacht meer omzet

“We leven in een aandachtseconomie”, zegt Jim Stolze in zijn boek ‘Uitverkocht’. Stolze pleit ervoor om het marketingbudget vooral te besteden aan het versterken van de band met degenen die, bewust of toevallig, jou hebben gevonden, in plaats van aan het werven van nieuwe klanten. Onderscheid jezelf door met extra aandacht en service de verwachtingen van de klant te overtreffen. Want wie aandacht krijgt glundert en is trots en vertelt daar ook graag over. Maak van jouw klant een enthousiaste klant en mond-op-mond-reclame is een feit.

Je hoeft de Efteling niet af te huren

Denk eens terug aan het laatste moment dat jij door iemand werd verrast. Wat was voor jou belangrijker? De prijs of de moeite die iemand speciaal voor jou heeft genomen? Dus de succesformule is: Moeite + Persoonlijk + Onverwacht + Voor jouJe hoeft de Efteling dus niet af te huren.

Ontvang je klant als gast met een glaasje vers geperste jus d’orange

Maart/april is de periode van pasen en het beginnend voorjaar. Waarom haal je die sfeer niet naar binnen? Verras je klanten door ze als gast te ontvangen op kantoor, in de winkel, op locatie of bij je thuis. Bied hen een glaasje (uiteraard liefst versgeperste) jus d’orante aan als fris alternatief voor het kopje koffie of thee. En uiteraard hoort daar een lekker paaseitje bij. Tip: Niet iedereen houdt van jus d’orange. Daarom zet je speciaal voor hen een karaf water met verse frambozen of schijfjes limoen klaar.

De karafset van Eva Solo

Deze karafset van het Deense designmerk Eva Solo bestaat uit een karaf van 1 liter en 4 drinkglazen met een inhoud van 25 centiliter. Met een prijs van € 53,- heb je in één keer een prachtige en complete set op tafel staan voor een zeer betaalbare prijs.

Knoeien is verleden tijd

De karaf heeft een roestvrijstalen en gepatenteerde schenktuit die ervoor zorgt dat de karaf voor 100% druppelvrij is. Bovendien is de bovenkant van de karaf is groot genoeg voor het toevoegen van ijsblokjes en schijfjes citroen.

Degelijk en hittebestendig

De karaf en drinkglazen zijn hittebestendig en geschikt voor de vaatwasser. Daarmee perfect voor het serveren van warme of koude dranken bij ontvangsten, diners of vergaderingen. Zoals dat glaasje jus d’orange. Als je wilt kun je nog meer glazen bij bestellen.

Een persoonlijke noot

Ik zelf ben vooral van twee dingen erg gecharmeerd:

  • Knoeien met deze karaf is écht onmogelijk (en geloof me ik kan het weten 😉 )
  • De glazen zijn vrijwel onbreekbaar. De leverancier heeft dat aangetoond door het glas op de grond te laten vallen (geen krasje of barstje). Maar ik zeg ‘vrijwel’ omdat ik het zelf nog niet heb (durven) uit te proberen.

Op zoek naar een alternatief? Kijk dan eens naar de set van Bitz of de prachtige grote metalen karaf van Nuance.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.