MEESTGESTELDE VRAGEN

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de “In winkelmand” button te klikken. Klik vervolgens op “Naar afrekenen” om te gaan betalen. Vul je gegevens in en doorloop de stappen. Pas als je op de knop “Bestelling plaatsen” klikt is je bestelling definitief.

Is maatwerk mogelijk?

Heeft u vragen of speciale wensen? U mist een bepaald product, wilt een grote bestelling plaatsen of de levering op een specifieke datum ontvangen? Neem gerust even contact op met de klantenservice. Wij kijken graag wat er mogelijk is. Dat kan per e-mail of telefonisch. U kunt ook gebruik maken van het contactformulier.

Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres?

Ja, dit is mogelijk. In het bestelproces kun je tijdens het invoeren van je persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. De factuur zal naar het opgegeven e-mailadres worden gestuurd.

Krijg ik bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

Je ontvangt direct een bestelbevestiging. De verzendbevestiging met track en trace ontvang je wanneer we je bestelling hebben meegegeven aan onze vervoerder

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Wanneer je de bestelling wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij je om contact op te nemen met de klantenservice

Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?

Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website staat vermeld, adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Afhankelijk van het gekozen land, kan je betalen met de onderstaande betaalmethodes:

  • Ideal: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Nederlandse bank.
  • BanContact: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Belgische bank.
  • Paypal: Veilig betalen met je PayPal account.
  • Sofort Banking: veilig betalen met internetbankieren via je eigen Duitse bank.
  • Creditcards: Veilig betalen met je Visa, Mastercard of American Express creditcard.
  • Bankoverschrijving: Je ontvangt een extra email met aanwijzingen om de betaling via overschrijving te voldoen.

De betalingen lopen via Mollie payments. Zo kunnen wij een veilige en snelle betaling garanderen.

Wordt de betalling bij elke betaalmogelijkheid even snel geleverd?

Alle bestellingen worden na betaling en indien voorradig direct geleverd.

Een betaling via bankoverschrijving kan 2-3 werkdagen duren. Kies voor één van de directe betaalmethodes wanneer je direct je bestelling wilt ontvangen.

Hoe werkt betalen via bankoverschrijving?

Je kiest in het bestelproces voor “bankoverschrijving”, in het volgende scherm zie je alle betaalspecificaties, deze ontvang je na bevestiging ook per e-mail. Je kunt nu in alle rust de betaling overboeken. Let er op dat je bij het overboeken gebruik maakt van deze gegevens zodat wij deze kunnen koppelen aan je bestelling!

Hoe werkt betalen middels creditcards?

Je kiest in het bestelproces voor de creditcard provider waar je mee gewenst te betalen. Als extra voordeel zijn je creditcard bestellingen verzekerd (dit is afhankelijk van de voorwaarden bij de creditcard maatschappij). Wij accepteren Mastercard, Visa,en American Express.

Bezorgen

Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

Bij bestellingen vanaf € 50,- brengen wij binnen Nederland geen bezorgkosten in rekening. Daaronder bedragen de verzendkosten € 6,95 voor een pakketje en € 2,49 voor brievenbuspost. Voor verzending naar het buitenland vragen wij de tarieven die post.nl voor pakketpost naar het desbetreffende land heeft vastgesteld. De (bijkomende) kosten hiervoor worden, na het plaatsen van de bestelling, in rekening gebracht. Voor de verzendkosten naar andere landen, adviseren we je contact opnemen met de klantenservice.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij verzenden jouw bestelling zo snel mogelijk. Meestal ontvang je jouw pakket de volgende dag. In ieder geval binnen 3 dagen bij voldoende voorraad. De bestelling wordt bezorgd door Post NL of DHL. De Track & Trace ontvang je per e-mail. Deze vervoerders bezorgen op maandag t/m zaterdag. Dit geldt voor Nederlandse zendingen. Verzendingen buiten Nederland handelen we even snel af, maar de verzending vraagt natuurlijk meer tijd. Heb je met spoed een product nodig of moet je bestelling zeker voor een bepaalde datum in huis zijn, neem dan even contact op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Hoe zie ik of een product op voorraad is?

De levertijd staat op de productpagina vermeld. Als het product niet op voorraad is krijg je een extra melding in het winkelwagen-scherm.

Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?

Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan je kunnen verzenden. Wil je een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen.

Wie levert mijn bestelling?

Bijna alle leveringen vinden plaats met DHL of Post NL. Zij bezorgen je bestelling overdag op het door jou aangegeven afleveradres. Beide vervoerders bezorgen op maandag t/m zaterdag. Het Track & Trace-nummer ontvang je per e-mail.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Als je overdag niet thuis bent, komt de postbode de volgende dag het pakket nog een keer aanbieden. Is het makkelijker om het pakketje op een ander adres te ontvangen, dan kun je een verzendadres opgeven.

Afhalen

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ja, dat is mogelijk. Graag wel even een afspraak maken, zodat we zeker aanwezig zijn en voldoende tijd voor je hebben.

Waar is Presenta gevestigd?

Wij zijn gevestigd in Sevenum. Dit ligt in Noord-Limburg in de buurt van Venlo. Ons exacte adres is:
Molenstraat 29
5975 AE Sevenum
Nederland

Ik twijfel tussen een paar artikelen, kan ik bij jullie de artikelen ook eerst bekijken?

Ja, dat is mogelijk. Maak vooraf even een afspraak via onze klantenservice. Zodat we er ook zijn om je te ontvangen.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer je niet 100% tevreden bent over je aankoop dan kan je je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen! In deze periode kun je de bestelling onbeschadigd, oorspronkelijk en in de originele verpakking terugsturen.

Hoe stuur ik mijn artikelen retour?

Volg de onderstaande stappen om iets te ruilen of te retourneren. Lees hiervoor wel even de Algemene voorwaarden.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (word), maar bent hiertoe niet verplicht.

Het invullen van dit formulier is makkelijker en sneller. Indien je gebruik maakt van herroeping dien je binnen 14 dagen het product toe te sturen.

  • Print dit retourformulier (pdf) uit en vul het volledig in.
  • Doe het artikel in de originele verpakking inclusief het ingevulde retourformulier.
  • Stuur het geheel goed dichtgeplakt en voldoende gefrankeerd naar:
    Presenta
    Molenstraat 29
    5975 AE Sevenum
    Nederland.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een product retour stuurt wordt deze binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer wij de retour hebben verwerkt. Het volledige aankoopbedrag zal zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen teruggestort worden op je rekeningnummer.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Natuurlijk doen we er alles aan om je bestelling in optimale staat bij je af te leveren.
Ondanks dat we ernaar streven de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden en alles met de grootste zorg te verpakken, kan er toch af en toe eens wat misgaan. Heb je vragen over een product of bestelling dan kun je onze klantenservice mailen of bellen op 06 – 46 06 76 49.

Waar kan ik een klacht uiten?

Heb je een klacht over een artikel, onze dienstverlening of over (de bezorging van) je bestelling? Wij verzoeken je om de klacht zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken. Dit kan per e-mail of telefonisch. We reageren binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht en zullen, in overleg met jou, het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Indien je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij je factuurnummer en telefoonnummer (geef desgewenst aan op welk tijdstip je bereikbaar bent) te vermelden zodat wij contact met je op kunnen nemen. We hanteren een maximum reactietermijn van 5 werkdagen.