MOOI MOMENT OM BIJ TE PRATEN: KERSTATTENTIE IN DE ZOMER

Mooi moment om bij te praten: Kerstattentie in de zomer
De zomerperiode. Een ideaal moment om weer eens bij te praten met klanten of prospects. Op het hoogtepunt van de vakantiedrukte zijn 20% van de mensen op vakantie. Dus kansen genoeg! Vaak kun je eindbeslissers in deze periode gemakkelijker bereiken omdat ze meer ruimte in hun agenda hebben. Zeker als je ze verrast met een kerstattentie in de zomerperiode!

Zomer-uitgave

Mooi moment om bij te praten: Kerstattentie in de zomer

In dit blog leg ik uit en doe ik je ideeën aan de hand. Ik zet daarbij telkens een product uit de webshop in de schijnwerpers. Deze zomer-uitgave gaat over de kansen die de zomerperiode biedt. 

Idee:
Geef een kerstattentie in de zomerperiode. Bijvoorbeeld deze karaf met glazen van het  Italiaans designmerk Guzzini. Gemaakt van hoogwaardig acrylglas, dus ideaal voor buiten of op de camping en daarmee een ideale attentie voor in de zomer!

Juli en augustus: de vakantie periode

Juli en augustus. Het zijn inmiddels de maanden geworden waar iedereen reikhalzend naar uit kijkt. Vooraf werken we ons nog een slag in de rondte om alles op tijd af te krijgen. (Je zou haast denken dat alles ophoudt zodra de zomervakantie haar intrede doet). Maar als die periode er dan is, genieten we er met volle teugen van. Het is een periode waarin we niet alleen lekker vakantie gaan vieren, de boel even de boel laten en leuke dingen doen met gezin en vrienden. 

Ideale periode om weer eens bij te praten

De vakantietijd is ook een periode waarin er meer ruimte is om adem te halen, een keer wat eerder naar huis te vertrekken of je over je toekomst te bezinnen. Een tijd ook van minder vergaderingen, minder verplichtingen, minder deadlines. Er meer tijd is voor een gezellig praatje her en der. Althans voor de meesten van ons ;-). Daarnaast is minder dan 20% van de mensen op het hoogtepunt van de vakantiedrukte met vakantie en zijn beslissers gemakkelijker bereikbaar. Geen reden om je klant niet op te zoeken dus!

Hou het relaxt en bied een meerwaarde

Kortom de zomerperiode is een ideale periode om weer eens met klanten en/of prospects bij te praten. Het is geen tijd voor pure  acquisitie, maar meer voor relatiebeheer. Juli en augustus zijn de maanden waarin men tijd vrij wil maken voor een interessante sparringpartner, voor een zinvol gesprek, een gesprek dat meerwaarde oplevert. Dat mensen aan het denken zet. Bedenk vooraf wat jouw meerwaarde in dit gesprek zal zijn. Zie het als een investering in de toekomst, maar natuurlijk als een ‘gewoon’ interessant en inspirerend gesprek.

Een kerstattentie in de zomerperiode

Het kerstpakket of -attentie. Niet iets waar u zich nog gemakkelijk mee kunt onderscheiden. In de kerstperiode heeft niemand tijd. Mensen worden met attenties overspoeld. Ze zijn niet origineel en soms worden de cadeaus pas geopend ná de kerstvakantie. 

Waarom dan geen attentie in de zomer geven? Niet alleen is dat een mooie binnenkomer en mooie aanleiding voor een gesprek, maar je kunt je er ook mee onderscheiden.

Karaf met glazen van Guzzini: Italiaans design in plexiglas

De heldere en elegante karaf en glazen van Tiffany zijn ontworpen door Pio en Tito Toso voor Guzzini en hebben een glamoureuze uitstraling. De collectie is gemaakt van een licht, duurzaam en slijtvast plexiglas dat eruit ziet als glas en daarmee perfect geschikt is voor elke gelegenheid. Ook voor een drankje in de buitenlucht of voor op de camping! Als dat geen mooie attentie is voor de zomerperiode….

Van de Tiffany serie zijn karaf, glazen, kommetjes en een hors-d’oeuvre schaal verkrijgbaar.

De deksel van de karaf heeft een filter voor de schenkopening en beschermt zo dranken tegen stof en insecten. In de kan zit een verwijderbare infuseur waarin je ijsblokjes, stukjes citroen, fruit, bessen, kruiden en andere ingrediënten kunt doen om het water een extra smaakje te geven. 

De kan is geschikt voor veelvuldig gebruik en kan in de vaatwasser. De hors-d’oeuvre schaal bestaat uit drie kommen, in het midden verbonden door een verticaal, comfortabel handvat.

De deksel van de karaf heeft een filter voor de schenkopening en beschermt zo dranken tegen stof en insecten. In de kan zit een verwijderbare infuseur waarin je ijsblokjes, stukjes citroen, fruit, bessen, kruiden en andere ingrediënten kunt doen om het water een extra smaakje te geven. 

Een persoonlijke noot

Ik heb deze kan met glazen zelf in onze buscamper en zet ‘m vol trots op onze kleine camping tafel.  Wat mij vooral bevalt aan deze serie van Guzzini is:

  • Hij is gemaakt van een prachtige kwaliteit plexiglas en daarmee geweldig praktisch: licht, onbreekbaar en handig in gebruik.
  • De kan en glazen zijn van Italiaans design en dat zie je er aan. Ik hou van degelijke en handige artikelen die ook nog eens mooi zijn. Ook op de camping!
    😉 .
  • Door de verwijderbare infuseur en de filter voor de schenktuit kun je de karaf voor allerlei verschillende dranken gebruiken en blijft de inhoud veilig voor wespen en muggen.
  • Ook niet onbelangrijk is dat de Tiffany producten gewoon in de vaatwasser kunnen.
Mango Peach Ijsthee Van Tea Forte Voor Thee Over Ijs
Solstice Cadeauset In Geschenkverpakking Van Tea Forte

Op zoek naar een alternatief ‘kerst’ pakket? Kijk dan eens naar producten van Tea over Ice van Teaforté of de speciale de geschenkdoos. Wilt u maatwerk, een combinatie of een speciaal ingepakt cadeau? Dan kan uiteraard. Stuur een e-mailtje naar shop@mooipresenteren.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.